dimecres, 4 de març del 2015

Pàg. 6 i Juguesca DIFÍCIL

En l’escriptura d’algunes de les paraules de les frases següents és fàcil que ens enganyem perquè no mantenen la correspondència c/ç amb el castellà c/z: 
M’agrada el blanc de les assutzenes 
Quan he tornat d’Andalusia, he passat per Ademús 
Han tancat els presos a la masmorra 
El panís també es diu dacsa i blat de moro 
La teua exposició té un cert matís subjectiu 
He conegut un saurí de Saragossa 
He tirat la simbomba a la séquia 
M’he deixat el sarró a la carnisseria 
Salparem de Còrsega cap a Eivissa passant per Suïssa 
Ja tinc l’esbós de la gaseta 
He anat al museu de les Drassanes 
He posat la cervesa a la cassola 
No em poses el café en una tasseta 
Tinc un vernís per a la pissarra fet a Tunis 
M’han regalat un xerés boníssim 
ENIGMA CIUTADÀ (JUGUESCA 19)
La primera pedra de l'edifici actual de la nostra escola es posà el dia 4 de maig de 1949 al carrer Baró de les Quatre Torres. Però, com es deia realment aquest senyor i a quines quatre torres es referia?
1) Mei Gonzàlez (6èB)
2) Elías Fernández (6èA)
3) Ayla Camacho (6èA)
4) Daniela Luciano (6èB)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada